måndag 8 november 2010

Veckans utmaning

Att sova åtta timmar per natt. Åh nu blev ni besvikna va. Men det är i alla fall min svåraste (och just nu viktigaste) utmaning. En sovmorgon fick jag i helgen, för lite efter en maratonvecka, och den här veckan ska bli bättre sömnmässigt än den förra katastrofveckan. Träningspassen är ingen utmaning för mig, de kommer bli av, med råge och det kommer inte vara svårt att komma iväg, tvärt om. Att sova 8 h varje natt - det är en utmaning för mig! Annars får träningen ändå inte den effekt jag vill. I natt blev det ca 7,5 h.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

nej det är inte lätt att få tillräckligt med sömn, men vilken skillnad det gör när man lyckas.

CrossFiten är även andra dagar än söndagar men gratis prova-påpasset är just på söndagar. Typiskt att det är en dålig dag för dig, för det är grymt kul!

Erika sa...

Åhh... Har ngt svagt minne av att det var kl 17 va? Får försöka orka beachträning + crossfit nån gång. Eller byta bort beachen. Men det sitter så hårt åt :)

Johanna sa...

Vilken UTMÄRKT utmaning att sova 8 tim/natt. Det är så himla lätt att prioritera bort sömnnen... och det straffar sig ju ofta så småningom på ett eller annat sätt tyvärr.

Lycka till med utmaningen :)

Erika sa...

Kul att du tycker det :) Jag tycker faktiskt den är rätt utmärkt men var rädd för att folk inte skulle hålla med:P