fredag 26 november 2010

Om skönhetsideal och starka ben

Jag blir glad av att se sådana här bilder när jag läser om The Nike Blast.


Snygg och vältränad och låg fettprocent, javisst. Men en stark och muskulös tjej med ben som orkar mycket. Sånt är kul att se, sådana ideal är bra att sträva mot. Starka ben. En sund kropp.

Ideal som på bilden nedan, retuscherade till ett maxium, med sjuka proportioner tycker jag inte om. Tyvärr är det fortfarande vanligast. Jag ogillar det inte, jag blir heligt förbannad.

Vad tycker du är snyggast? Stark och vältränad eller smal och sjuk? Eller ännu hellre, vem tror du mår bäst, orkar mest och lever bäst?

 

1 kommentar:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Den nedre bilden är riktigt läskig! Så tråkigt att dessa skönhetsideal fortfarande pumpas ut! Jag håller med dig om att stark och vältränad är bättre att sträva mot.