måndag 22 november 2010

Bästa träningsappen

PoWorkout - min favvoapp just nu
Sara efterlyser bra träningsappar i sin blogg Träningsglädje vilket får mig att tänka på idéerna som föddes i sandlådan i söndags. Den bästa träningsappen skulle tillsammans med en liten sensor registrera dina rörelser på beachplanen och rapportera vad du gör fel med bild, text och en coachande röst (som du kan välja att stänga av!). Till exempel skulle den kunna ge feedback på ditt armdrag och stegen du tar innan du slänger dig efter en boll. Den skulle även registrera stegen i din ansats och hur du svingar armarna. Du skulle helt enkelt ha en liten mini coach på beachplanen i din iPhone med möjlighet att registrera och ge feedback på allt du gör under en träning eller en match. Självklart skulle den hålla reda på tid och puls också. Återkom när någon har lanserat den.

Att mäta tid och sträcka och tävla med sina kompisar känns "väldigt 2009". Kom på nåt nytt!

Mina träningsappar är bara fyra stycken. Endomondo, PoWorkout, 100 Pushups och EnergyBoost. Den sista är mer en hälsoapp. Jag har även YogaRelax och YogaStretch men som jag hittills inte testat.

1 kommentar:

GymGlam/Caroline Nilsson sa...

Tackar! Gissa om PoWorkout gillar dig!? :o)