tisdag 2 november 2010

Beach beach beach!

Det är mycket beach nu. Beach, beach, beach och sand och beachboll och beach. Awww det är grymt! Hemma från ännu än rolig och bra träning för Tadva med mina partners in crime, beachbrudarna. Som alltid efter en tuff träning är mitt huvud ganska urblåst. Jens frågade när jag låg ner i sanden och drack Gainomax (som alltid för att jag missar att ta med mig vettigt mellis) vad vi hade gjort i dag. "Öhh vet inte" blev mitt intelligenta svar samtidigt som jag insåg att jag plötsligt inte visste vad jag hade gjort de senaste två timmarna bara att jag var gud så trött. Vet inte om det är bra eller dåligt. Nu börjar det dock klarna igen.

Vi tränade mycket mottag och pass. Mottagen är min stående paradgren men att slå på bollen ska tydligen vara satans så svårt. Vi tränade på inspike som vi i och för sig förenklade ganska mycket,  pokes och sideout-spel där fokus låg på olika grejer - långa spikes, pokes eller försvarsspel. Jag tycker ändå att det tar sig - även om ingen annan har märkt det. När det gäller att sopa till bollen that is. Nu ska det bara bli ännu mer fart på den! Men ni vet hur det är när man tränar på nånting... Först kan man inte och vet inte hur man ska göra. Sen börjar man fatta i teorin. Sen börjar man känna själv vad man faktiskt gör fel. Sen fattar man lite mer i teorin. Sen börjar det kännas annorlunda, lite aha, även om det inte syns så stor skillnad än, och sen börjar det faktiskt bli bra.

Träningens roligaste kommentar kom från Tadva. "Alltså ni ser jämt så ledsna ut när vi tränar!" (Ingen av oss är direkt bra på att slå på bollen utom några få). Vår återkoppling blev att så farligt kan det ju inte vara, vi kommer ju tillbaka! För övrigt är vi inte ett dugg ledsna utan skitglada! Fast kanske ganska trötta och ganska koncentrerade... Tadva är ganska bra på kommentarer. Sist var det något om att vi kanske skulle träna Zumba istället. Kan ha haft något att göra med vårt yviga försvarsspel...

Hemma hos mig ser det just nu ut såhär... Det svämmar över av träningskläder från Craft! Details om en av höstens roligaste möjligheter kommer imorgon! Men att jag ska få testa och utvärdera träningskläder från en alldeles grym leverantör som heter Craft kanske alla kan gissa?

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Fasen så kul att få testa träningskläder! Jag blir riktigt avis.

Katten sa...

Jag är oxå avis, men inte ett dugg missunnsam :)