fredag 12 november 2010

Sandig uppdatering

Visst har vi tjusig inredning hos The Beach?
Patricia tyckte jag skulle lägga mig i hängmattan
en stund innan vi åkte hem igår kväll.
Torsdag är seriespelskväll så igår var det alltså dags. Jag, Näva, Patricia och Lena trängde ihop oss i Charlottes bil och åkte ut till sandlådan. Vickzon var sjuk och jag skulle låna Matilda som reserv. Matilda är grym så jag hade stora förhoppningar om idel vinster. Självsäkert sådär. Med reserv får man dock bara tillgodogöra sig halva poängen så det gäller att kamma hem alla seten för att ändå få med sig några värdiga poäng.

Första matchen spelade vi mot Hanna och Erika. Det var jämt i båda seten men vi tog hem det. Erika hade en bra serve som hon kunde pressa oss i och en grym digge spike som jag snabbt insåg att vi inte fick ge henne tillfällen att använda. Jag visste att jag skulle få mycket serve och anfall på mig eftersom Matilda är mycket bättre på att slå men tack vare det la de några bollar utanför för att de så gärna ville placera på mig. Gissar att några av de bollarna hade varit bättre att lägga nån annan stans egentligen även om de varit Matildas då. Vi vann setet på Matildas onekligen grymma serve och på många bra placeringar som de inte riktigt hann jobba upp. Jag petade ner några bollar bredvid blocket också, kul! Det är liksom trevligt att vara lång ibland.

Sen spelade vi mot Denise och Erika (tre Erika i samma serie - förvirrande eller hur!). De går beachvolleygymnasiet och är riktigt grymma. Åter igen väldigt bra serve från motståndarna och två tjejer som både är skickliga på att placera och på att gräva upp i försvar. De ledde med 9-3 när vi vann serven och vi spelade till oss 11-9 innan de fick serva igen. Det kallar jag bra jobb! Jag tror de tappade lite självförtroende och Matilda pressade dem stenhårt med sin serve och vi vann första set. Samma sak utspelade sig i andra set men då släppte de inte taget och tog hem det och matchen slutade oavgjort. (Vi spelar inte tre set i seriespelet som man egentligen gör).

Matilda är oerhört lugn och cool som spelare och det var kul att testa att spela med någon som är mer lik en själv som omväxling. Har på senare tid mest spelat med ganska crazy och högljudda tjejer som spelar väldigt hm, utåtagerat. Jag och Matilda hade ett väldigt lugnt spel och pratade mer än skrek. Kändes väldigt avslappnat och bra och som en kul omväxling som sagt. Även om jag såklart gillar att spela med lite mer galna Vickzon annars också!

Jag är oerhört nöjd med vår insats och tycker bara det är trist att vi bara får ynka 1,5 poäng istället för 3. Då hade vi fortfarande legat på en stabil andraplats. Risken är att vi nu åker ner till en tredjeplacering. Lets win this istället!

Pigg som en spigg morgonen efter? Bed head?
Mitt hår lever verkligen ett liv för sig.
Jag skulle enkelt kunna kvala in som nån slags
pudelrockare från 80-talet på mornarna!

3 kommentarer:

mamma sa...

Snygg tröja...Har jag gett bort den också?

Erika sa...

Damn! Njae jag har nog bara inte lämnat igen den. Den är sååå mysig :)

Helena sa...

WOW - vilken volym!! :D