lördag 20 november 2010

Bättre å bättre dag för dag

Äter frukost (11 timmars sömn och jag bockar av helgens första "to do") och kollar på Vinterstudion och längdskidåkarna i världskuppen, Långsamt känns det lite bättre med vinter. Det ska bara bli kallare utanför fönstret och sluta regna också. Jäklar vad dom kan åka! Jag förstår att skidtjejerna kan göra 10 chins...

Jag gjorde inga chins igår men körde ett helkroppsprogram som tog 90 minuter på gymmet. Fantastiskt att komma till gymmet tidigt och att det ändå är ganska lite folk där och att man kan tuffa på i lugn och ro.

Kvällen bjöd på knäböj, utfall, draken, enbensböj på bosuboll, latsdrag, sittande rodd i kabelmaskin, rygglyft, hantellyft (axlar), knees to elbows (mage) och skalbaggen (mage). Funderar på att testa sittande rodd med en arm i taget nästa gång. Ett tips från Pauluns bok om styrketräning. Hann precis plocka med mig thaimat, kyckling i mangosås, duscha och landa framför Idol. Gymmet kändes lite roligare än tidigare. Äntligen! Kände mig ganska hemma faktiskt och det ska bli roligt att snart gå dit igen. Känner mig förvånande pigg i kroppen. Good times!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Härligt! Och på onsdag blir det ännu roligare. :-)