tisdag 16 november 2010

Touchdown!

Bästa känslan i dag rapporteras kl 22:44.  Tränad, och trött och med träningskläder på tork. Som det ska va! Kvällens två timmar beachträning i sandlådan för Tadva var grymt rolig - och bra! Vi var fyra stycken ikväll som tränade block och försvar, blockback och på att verkligen lyckas spela upp långa shottar från motståndarna. Såhär i soffan efteråt känns det som att jag i två timmar har kutat runt efter långa bollar i en sandlåda utan paus. Det var väl ungefär så det var också. (Måste skaffa pulsklocka! Kan vara den enda träningsbloggaren utan en.) Tadva är tuff som tränare och håller alltid bra tempo samtidigt som hon gör allting roligt och är väldigt rolig själv. I morse var jag lite besviken över att min timma på gymmet inte var tuffare. Det är liksom trist att gå därifrån om man inte är helt trött. Under kvällens träning konstaterade jag att det var en jäkla tur att morgonen inte var tuffare! Note to self. Planera inte in gym på tisdagsmornar.

Att blocka ner en boll rätt ner i sanden på motståndarsidan måste vara bland de härligare känslorna om ni frågar mig. Mera! Att nöta shotförsvar är ett nödvändigt ont som man kommer kunna samla poäng på hög med om man blir bra på det. Vi ska fortsätta med samma saker nästa vecka. Grrryyymt!

2 kommentarer:

Jens sa...

Yes! Det är en helt underbar känsla! Touchdown!

Malin sa...

Det låter som ett härligt träningspass!
Jag är en träningsbloggare som använder pulsklockan flitigt. Men batteriet är slut, det skulle ta mig några veckor att byta det eftersom att man måste skicka iväg klockan istället har jag låtit den ligga i badrumsskåpet i över en månad... Tänk nu skulle jag kunnat använda den. Varför är man så seg när det kommer till att göra vissa saker?