torsdag 4 november 2010

Upp å gå!

Vickzon/Erika behåller andra platsen i tabellen efter kvällens matcher. Vi inledde med kanonsopigt spel (förlorade givetvis, stort dessutom) och bestämde oss för att ge allt i nästa match och verkligen tagga till och ladda om. Det var mitt största mål. Det mentala. Och det funkade. Energin var säkert dubbelt så hög i den andra matchen och vi började ja ni vet, spela. Det var dock jämt och jag höll nästan andan när Vickan, förlåt jag menar Vickzon, äntligen dunkade ner den avgörande bollen i första set. I andra set började det lika jämt men sen drog motståndarna ifrån. Vi låg under med 8-13 men jag ville verkligen, verkligen vinna och tydligen ville Vickzon också det.  Vi hade inte en tanke på att ge bort andra setet och fortsatte att spela. 17-15 till oss i båda set och vi var mycket tjoiga och glada!

Alla andra heter efternamn men vi har fått heta
Vickzon/Erika alltså. Ljung/Stenvall var väl för trist.


The Beach bloggade om mig i sin blogg igår, mycket överraskande och väldigt roligt!  Rubriken Sand Snö & Vatten på deras inlägg gjorde mig genast ganska nyfiken om vad det kunde handla om... I inlägget blir jag lovad en matchboll men i min vinstiver (första matchen var snabbt bortglömd) glömde jag totalt bort det. Next time! Erika är mycket glad över att lovas matchboll.

Inga kommentarer: