tisdag 21 februari 2012

Trägen vinner?

Jag tänkte precis skriva att med lite god vilja kan man ju nästan säga att det är vår ute nu. Några fåglar kvittrar ivrigt, taken droppar, temperaturen kryper mot plusgrader och sist men inte minst var det LJUST när jag gick från jobbet. Ljust! I och för sig gick jag hem rekordtidigt klockan 17 men trots allt. Himlen var ljust blå och inte alls sådär nattsvart som innan Thailand. Det skänker mig något slags hopp. Jag tänker på vårvinter i fjällen i påsk och att det nog inte blir dumt alls.

Ikväll ska jag möta upp Patzy på gymmet och jag laddade nyligen med en semla. Slängde upp benen i soffan en stund och slog på TV:n där det precis dök upp en väderleksrapport.

- Nu känns det ju som vår ute! Är det det?
- Nej. Det är inte vår någonstans i Sverige än.

Okej, jag försökte i alla fall.

Inga kommentarer: