onsdag 24 november 2010

Jag om nån borde ju veta..

.. hur underbart det alltid känns efter ett träningspass!

Både jag och Ulrika kom till gymmet genom snöstormen (Stockholmsk snöstorm alltså) ganska ofokuserade. Jag var uppe i varv efter en stressig dag på jobbet med tusen tankar överallt samtidigt som jag var väldigt trött. Ulrika verkade vara i ungefär samma läge men vi körde förstås igång. Värmde upp i varsin roddmaskin och sen körde vi ett bra helkroppspass. Det är kul och bra att vara två av en massa olika anledningar. Man kan såklart peppa och pusha varandra men är man två kan man även ge varandra bra idéer, tipsa varandra om övningar och så vågar man testa lite nya saker också. Till exempel hängde vi som två apor och dinglade i chinsräcket. Bjöd på underhållning för resten av gymmet kan man säga. Förutom chinsen blev det knäböj, utfall, drake, latsdrag, "stakövning" (biceps), mera rygg, knees to elbows mot en bosuboll och medan den ena körde vilade den andra aktivt i plankan. Bra jobb till oss säger jag! Draken gjorde vi lite mer komplex än vad jag tidigare gjort, en riktig drake tror jag, och vilken skillnad! Grym träning för vänsterknäts balansmuskel som ska bli staaarkaaa.

Mot slutet av passet var jag som en ny människa. Pigg (!), avstressad och nöjd och helt redo för en lång och svettig jobbdag på Berns imorgon. Träning - jag och någon borde veta hur man mår efteråt! Ändå sänker jag kraven i vinter, men det känns skönt att veta att hoppet inte alls är ute!

Nu soffa, coltingpannkakor, keso, hallon och trötta muskler. Ska sova tidigt. Min konstgjorda sol går upp kl 06 imorn!

1 kommentar:

Katten sa...

Vilket härligt pass, så skönt när träning bara kan vända på pannkakan sådär!