söndag 21 november 2010

Idrottsskada?


Efter 90 minuters försvarsträning har jag ett snyggt och sportigt blåmärke på underarmen. Vi var åtta stycken på två banor med två tränare, Tora och Camilla, lyx! Vi var fyra stycken som körde med Tora. Vi tränade försvar och pass och det viktiga i att vårda varje boll, hur man backar från blocket och andra rörelsemönster. Blockaren passade och försvararen anföll. Poängen var att kunna vinna poäng även på svåra bollar som man grävt upp. Varför gräva upp dem om de inte ger poäng?

Sen tränade vi på att ge varandra off-passar från nät och ändå kunna anfalla och döda bollen. Man kan väl sammanfatta träningen som att jag inte var i mitt esse precis. Orörlig, okoordinerad och långsam. Men man kan ju inte vara på topp jämt och jag fick många bra tips med mig hem! Med facit i hand var det ändå en rolig träning trots min mediokra insats. Måste ha koncentrerat mig något oerhört i alla fall. Jag är helt slut i käkarna. Känns som att jag haft dem hårt hopbitna alla 90 min. Hrm...

Inga kommentarer: