torsdag 18 november 2010

Erika/Vickzon is still in the runnig of becoming div 3 next top team (eller ja eller egentligen inte)

Erika/Vickzon ligger fortfarande på en stabil andraplats i serien! Phew. Den är faktiskt inte särskilt stabil. Vi ligger tvåa med 7,5 poäng och vi har två stycken treor med 7 poäng vardera men där diffen skiljer. Sen har vi ett lag med 5 poäng och ett med 4 poäng. Allt kan hända som sagt! Klart är att Näva och Charlotte kommer ta hem det då de med sina 13 poäng i ledningen är ohotade.

Jag och Vickan spelade ganska sopigt första matchen. Stundvis var vi ganska bra men vi gjorde onödiga misstag och även om motståndarna var bra var dom inte bra. Men det var ungefär som att de styrde spelet och vi ibland bara hängde med. Nästa match var mot Näva och Charlotte. En jämn match som slutade oavgjort med 17-14 till Näva och Charlotte i första set och 17-15 till oss i andra set. I den matchen spelade vi dock otroligt bra och jag kunde inte riktigt vara missnöjd efter första setet. Nu skulle vi bara ta det andra setet istället. Det var bara vinna som gällde. Jag var riktigt, riktigt trött ett tag. Det var någon alldeles grym intervallträning ikväll. My God. Tyckte pulsen slog som besatt. Men istället för att tänka trött tänkte jag vinna. Och tja, det funkade!

Jag har checkat ut från beachhallen för idag och checkat in i världens bästa lägenhet på Kungsholmen och avslutar den här dagen med gröt!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Spännande! Min tennisdivision verkar bli väldigt jämn den också! Inga självklara vinnare utan allt verkar bero på hur mitt spel passar alt. inte passar motståndaren.