lördag 6 november 2010

En kvaddad padda

Jag och Sara premiärspelade som ett lag i dag och det var riktigt roligt! Jag hade ingen aning om att Sara både var en sån försvarsråtta och en så bra anfallsspelare. Själv fick jag till några riktigt stiliga block och medan min lagkamrat och publiken (det vill säga Jens) jublade var jag själv mest förvånad.

Vi hamnade i en trelagsgrupp, alltid lite tråkigt att bara få spela två matcher. Normalt sett är man fyra lag i en grupp. I vår första match mötte vi turneringens förstarankade lag. Mina 24 rankingpoäng och Saras två poäng skulle matchas mot deras gemensamma 400... Jag tror dock inte de hade sin vassaste dag även om de såklart plockade hem segern ganska enkelt. Jag var ändå nöjd med siffrorna 12-21 och 9-21 eftersom vår grupps andrarankade lag (vi var nummer tre i gruppen) förlorade med fler bollar. Kan man inte vinna får man hitta andra mål. Tänk rankingpoängen igen. Sen spelade vi mot gruppens andralag. Om vi vann den matchen skulle vi gå vidare. Det var jämt hela vägen men det höll inte riktigt ända fram tyvärr, hade varit roligt att slå dem och det hade vi kunnat göra!

Efteråt funderade jag en del på varför vi inte tog hem den matchen och kom fram till att en anledning kunde vara "identifikation". I all träning och tävling är det mentala och din syn på dig själv så otroligt viktig. Om man ser sig själv som ett gruppspelslag med kanske chans på vinst är sannolikheten att du vinner inte lika stor om du utgår från att du ska spela kvartsfinal. Tror jag! Jämför t ex med torsdagens seriespel där min enda tanke var "vinna".  Ett tankesätt som inte är lika enkelt att ändra som det låter.

I dag spelade jag i mina nya löpartights som jag fått från Craft. PR Tights - WMN. Jag har sedan tidigare en kortare variant av samma tights som jag älskar så förväntningarna var höga. Den senaste versionen av de kortare tightsen hade dock en väl tight midja och jag var rädd för att de här skulle sitta likdant. Men icke. Toppensköna i passform och material, snygga och ett par perfekta beachtights! En femma på dom.

Tips! Svettas du mycket när du tränar eller säg spelar turneringar i sandlådan? Bra!  Då är du säkert vältränad. Det beror på att du som vältränad har effektivare syretransport och muskelarbete vilket gör att du alstrar mer värme och alltså svettas mer.

Återhämtning i soffan med havregrynsgröt, äppelmos,
kanel, mjölk, macka och två ägg!


Under eftermiddagen har jag känt mig totalt utslagen. Mycket träning och väldigt lite sömn i veckan satte till slut stopp på systemet. Redan i morse i hallen orkade jag knappt hålla ögonen öppna och kände knappt igen mig själv, kom igång men sen laddade jag ur alldeles och nu har jag inte rört mig ur soffan på snart fyra timmar. Återhämtning ja tack!

1 kommentar:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Skönt att du har fått återhämta dej ordentligt efter allt spelande!