måndag 8 november 2010

Händer i veckan

Förra veckan var det fokus på sanden och beachvolleyn. Styrketräningen (som det egentligen ska vara fokus på nu) fick stå tillbaka lite men även det sista beachpasset till förmån för vila. Egentligen skulle det ha blivit totalt 7 h i sandlådan om jag inte pausat.

Veckan kan summeras med
5 sandiga och svettiga timmar i sandlådan. En träning, en omgång seriespel och en turnering. Jag är nöjd med samtliga! Fler bra block t ex.
2 styrketräningspass. 60 min på gymmet, ett helkroppspass, och en vända rehab a 30 min med fokus på knä och core. Jag hade velat gymma mer.
5 st powerwalks. 4 st på 45 min och en på drygt 60 min. Underbara rakt av!

Mina morgonpromenader till jobbet är fantastiska och bra för både den fysiska och mentala hälsan. Jag saknar mina spinningpass på torsdagar men om tre veckor är seriespelet (redan!) slut och då blir det cykla av igen på torsdagskvällarna. Beachen går bra annars! Styrketräningen måste få ta plats så att jag blir stark, snabb och skadefri. Kanske hinner jag paddla något innan vintern kommer på allvar. Cyklingen och löpningen sparar jag till vårsäsongen. Visst kan man springa fortfarande men knät ska få chansen att vila från löpningen och mest jobba i gymmet. Och i, eh, sanden. Snart snöar det och då blir det skidåkning! Kom igen knät.

Den här veckan bjuder på
3,5 timma beach fördelat på två pass. Tisdagsträningen med Tadva är inställd den här veckan och det blir "bara" seriespel och söndagsträning med vanliga gruppen.
1 pass IntervallFlex med Ulrika. Det är jag laddad för! Verkar svettigt och jobbigt och det ska bli kul att testa nåt nytt!
2 pass styrketräning på gymmet.
Jag måste klämma in lite rehab också.

Vad tränar ni just nu?

Men min utmaning är fortfarande att sova 8 h varje natt. Se inlägget här nedanför. Träningen ska varvas med sömn, dagar på jobbet, shoppingkalas med kompis och besök på IKEA med kusin osv. Ifall det var någon som funderade på om jag gör andra saker än tränar. Svaret är ja!

Här är jag och Soheil på Idrottsskadecentrum och tränar.
Hittade bilden i Tora & Camillas blogg och började skratta
direkt!
Inspiration till inlägget hämtade jag i Ulrikas blogginlägg där hon med rätta ger sig själv MVG i träning!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja! Imorgon smäller det! Ska bli jättekul. Så idag är det totalvila och återhämtning som gäller.