måndag 15 november 2010

Miss Sleepy

Vad konstigt att jag vaknar av mig själv innan klockan har ringt? Särskilt när den är ställd på 06:45? Och vad konstigt att jag dessutom känner mig så utvilad? Och vad ljust det känns? Jag har försovit mig! 

Klockan var 08:10 och mobilen som hade larmet ställt 06:45 hade ändå inte ringt. (Har vintertidsbuggen sent omsider även drabbat min iPhone?) Det var fem minuter kvar till morgonmötet och det var andra gången jag skulle missa ett möte på morgonen på tre veckor. Kanske inte låter så farligt men jag försover mig aldrig och kommer ytterst sällan för sent. Slängde på mig kläder, blandade en smoothie och fixade en macka som jag stoppade ner i väskan och var på jobbet 50 min efter att min svarta pälsboll (tack du!) hade väckt mig.

Nåja. Jag känner mig i alla fall oerhört utsövd och laddad för en vecka med mycket jobb och mycket träning. Jag börjar imorn bitti med en PT-timma på gymmet klockan 07.


Nej jag jobbar inte som pilot men jag har finfina lurar om man vill jobba knäpptyst! T ex om man plötsligt har mycket att göra för att man kom en timma senare än planerat.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Sån'a där lurar skulle jag också behöva ibland. Svårt med koncentrationen i kontorslandskap..

Och ja! Löpningen var jätteskön. Ser alltid värre ut när man tittar ut än när man väl är i det.