tisdag 23 augusti 2011

Zilvano och hösten

Luften i stallet på kvällarna börjar andas höst. Det är fuktigare ute och det ligger blöta, gula löv på marken. Första veckorna med Zilvano hade jag t-shirt på mig bara och en kollegetröja slängd i bilen. Solbrännan var påtaglig. Igår hade jag både långärmat, väst och jacka. Allt regnande i helgen hade förvandlat dammiga stigar till stråk av lera och vi klafsade fram genom skogen och ut i åkerkanten. Zilvano blev vaccinerad i slutet på förra veckan (därför flyttade vi på dressyren) och har vilat några dagar, det kändes! Han hade bra tryck i benen och bad om att få galoppera istället för att trava. Så då gjorde vi det. Trum, trum, trum längs med åkerkanten medan solen kikade fram genom regnmolnen. Jag log fånigt brett och andades in doften av häst och skog. Väl inne i stallet igen var det varmt och ljust och utanför la sig mörkret. Snart ser man nog stjärnorna också. På vägen hem svängde jag in på ICA vid Skå. Det måste vara Stockholms ridbyxtätaste ICA-butik. Hemma hos mig och pälsbollen var jag lite extra vardagslycklig. Jag har sådan tur med mina djur. De är alla riktiga personligheter och dom älskar att gosa! Hästarna och katterna. Är så glad jag har dom.


Inga kommentarer: