måndag 8 augusti 2011

Sista rycket!

På morgnarna påminner vädergudarna om att hösten närmar sig. Vi hade öppet hela helgen på kontoret och det var minst sagt svalt när vi kom hit i morse. Men jag cyklade inte hit i dag. Igår morse vaknade jag nämligen med en ny förkylning tack så mycket. Det var bara att rakt av stryka kvällens yoga, måndagens beach (riktigt bittert! sommarens sista träning!) och sätta hästen på tisdag på kanske-listan. Suck. Jag som efter onsdagens paddling och styrketräning verkligen kände att min träningshöst hade rivstartat. Förmodligen är jag frisk lagom till helgen när jag befinner mig hundra mil norrut. Men jag är bra på att börja om... Ha. Ha. #skador #sjukdom

I helgen har jag i alla fall alltså inte tränat alls. Däremot har jag varit i skärgården, badat, transportcyklat, träffat flera av mina bästa vänner och både ätit och lagat god mat. Och tittat på film under en filt med spöregnet utanför.

Gutefår. Gotlänskt utefår. Gillar att bli kliad och matad av mig och kidsen.
Lunch. Mild, ekologisk yoghurt med hallon, mango, dinkelflingor, solrosfrön, linfrön och pumpafrön. Plus två ägg.
Middag på Mälarpaviljongen. Så extremt trött på halloumi så det fick tyvärr bli hamburgare. Rotfruktschipsen var goda. Och rosévinet. Och två av mina bästa vänner var där och sommarnatten var varm och ung och tog aldrig slut.
Hemlagade morotsbiffar med sesam- och solrosfrön med hel bulgur, persilja, röd lök, paprika och gräddfil.
Transportcykling- sista rycker innan halsontet kom! Jag förstår inte att jag klippte håret 1dm i juli?

Inga kommentarer: