fredag 12 augusti 2011

Spicy linssoppa

Igår slängde jag ihop en riktigt smarrig linssoppa gjord på röda linser, tomat, paprika, creme fraishe och chili. Receptet hämtat rakt av från Arlas receptapp. En kryddig och smakrik soppa som passar perfekt med lite bröd och ett glas mjölk! (Mjölken bryter av det heta). Man kan säkert klicka i en bit matyoghurt också. Ovanför receptet radade alla Arlas bra symboler upp sig. Symbolerna för vegetariskt, enkelt/snabbt, hälsosamt och billigt!

Jag drog ner lite på buljongen och gjorde av Kung Markattas grönsaksbuljong bara 6 dl. Jag gillar inte när det blir för rinnigt. I och med förkylningen fräste jag även två vitlöksklyftor istället för en!

Senare på kvällen blev det lammkotletter. Jag hade inte ätit kött i någon form på flera dagar och det smakade verkligen extra gott igår kväll!

1 kommentar:

Linda sa...

Receptet låter jättegott, ska testa omgående! Hoppas att din förkylning ger med sig nu, så att du får ge dig i kast med dina aktiviteter!
Krya på dig!