tisdag 2 augusti 2011

Tillbaka på planen

I helgen var jag som bekant i Malmö och spanade in SM-helgen i beach. "Alla var där". Skåne välkomnade oss med regn men jag har varit med förr och hade förberett med fleecetröja och skaljacka. Under flagnade solbrännan. Sista dagen bjöd Malmö äntligen på solsken och trött efter gårdagens bankett satt jag i linne på läktaren med en glass i handen, äntligen! Både semifinalerna och finalerna (dam och herr) blev riktigt spännande matcher att se och i publiken var det fest. Beach är verkligen en publikvänlig, kul och väldigt social sport. Att den inte är så stor i Sverige (än!) bidrar förstås. Jag kände att mitt beachsug efter alla skador verkligen var tillbaka.

Trots att jag känt mig lite matt i pälsen och Katten smittat mig med sin förkylning hoppade jag upp på cykeln igår kväll. Med en hel dags vila i ryggen ville jag inte missa kvällens beachträning. En knapp halvtimma senare var jag ute på soliga och vindstilla Kärsön. En helt underbar kväll för beach! Vi var sex stycken som tränade för Karin Lundqvist som tillsammans med sin brasilianska partner Raquel Ferreira enkelt knep SM-guldet dagen innan. Grattis! En grym och väldigt spelorienterad träning som skapade massor av härliga beachendorfiner. I höst vill jag spela mycket igen! Jag hade kommit ihåg att linda knät och allting blev så mycket stabilare. Grymt i väntan på resultatet av rehabträning... Jag slängde mig till och med i sanden för första gången sedan... februari? Tjoho!

Karin och Raquel under SM-finalen.
Jag satt i publiken. Bilden har jag lånat från Swedish Beachtour.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Härligt att du hittat tillbaka till "din" sport! Håller alla tummar för att skadorna är på återgång.