söndag 21 augusti 2011

Yoganäe

Slog upp mina gröna klockan 08 i morse. Vet inte riktigt var den här morgonpigga människan har dykt upp ifrån. Måste vara åldern. Efter en smarrig morgonsmoothie med bland annat banan, blåbär och kanel i möte jag upp Katten för att cykla över till Vasastan och duCalme och 90 minuter bikramyoga. Nä jag yogar absolut inte på helt tom mage. Jag var lite extra lycklig och kände hur jag var mitt uppe i en perfekt start på dagen. Men där tog det ungefär slut. Det var strömavbrott på duCalme och utan ström - ingen värme. Vi väntade tålmodigt i 20 minuter innan vi la om planerna och trampade hem cyklarna och gick en powerwalk runt Kungsholmen istället. Också bra för hjärta och själ förstås! Men ack så besviken jag var med nytt medlemskort införskaffat samma morgon och planer på inköp av egen yogamatta i huvudet. Det är som det är och blir som det blir verkar bli veckans motto. Mer kommer kanske... Ni får se.



Konstaterar trots missad yoga att jag har varit i nästan konstant rörelse den här helgen och transportcyklat eller promenerat mest hela tiden. Det har effekt det med. Det känns att det är det här man är som gjord för som människa. Knata omkring på stäppen liksom. Nu ska jag cykla iväg igen!

1 kommentar:

Katten sa...

Rörelse är ju nyckeln. Hoppas det gick bra på den sista cykelturen igår :)