måndag 29 augusti 2011

Hosue of Shapes

Ända sedan House of Shapes slog upp portarna med Jennie Widegren från Bounce i spetsen har jag varit sugen på att gå dit. Tyvärr kan jag inte dansa. Jag hade älskat om jag kunde dansa. Jag tycker nämligen dansa är galet roligt och är nog ganska talangfull på ett dansgolv. Problemet är att jag inte kan ta koreografi. Om jag fick byta jag skulle jag bli en riktigt cool street dansare. Kanske i nästa liv? Jag skulle ha baggyjeans och coola sneakers hela dagarna och verkligen vara dans. Jag älskar att kolla på So you think you can dance och drömma mig bort. Jag har varit på alla Bounce's föreställningar.

Trots min icke talang för koreografi dristade jag mig i dag till att gå in på House of Shapes hemsida ändå och spana in utbudet. Kanske finns det danskurser för vuxna amatörer? Det finns det! På onsdagar kan 30+ lära sig att dansa hip hop! Tyvärr krockar det min kvällskurs på Berghs i höst och det verkar bara vara en kursstart för dansen. Under mitt besök såg jag också att H.O.S även erbjuder vanlig träning som core, yoga och spinning etc och såklart massor av roliga dansklasser (där jag skulle göra mig själv till åtlöje). Vilket fantastiskt ställe! Tyvärr är det dyrt. Ett årskort går loss på närmare 12000. Lika mycket som bikramyogan och crossfitten. Friskis med sina 3000 för ett år (med allt från spinning till bulgarian bags och yoga på schemat) känns extremt värt pengarna. Men i vår kanske jag ska lära mig dansa hiphop?


3 kommentarer:

Karin sa...

Åh jag älskar också att dansa. Så länge det inte är för mycket sensuellt rumpvick och ta sig på kroppen och sånt. Har också velat prova hiphop eller combatdance eller vad fan det heter. Men som sagt, det kräver ju en del kroppskontroll. Ibland när jag tittat på mig själv under de mer dansanta aerobicsstegen ser jag inte klok ut.

Men vadå förresten vuxna amatörer och 30+, vad är det för åldersfixering?

Erika sa...

Alla kurser är indelade efter ålder. De yngsta är 6 år. Och så vidare. Jag är gärna inte en talanglös nybörjare tillsammans med 14-åringar utan dansar gärna med de som är 30/vuxna och lika dåliga som jag. Kanske har man olika pedagogik för olika åldrar. När man blir bättre är det nog enklare/roligare att mixa? :)

Annika sa...

Åh vad koolt! Jag känner helt igen mig i dansbeskrivningen. Älskar också att dansa men har svårt att följa instruktioner... :)