lördag 10 december 2011

Vi har ingen snö men vi har stavar

Jag tycker om att träna utomhus, jag har som sagt saknat långpassen (sedan cyklingen i somras) och jag har ett stundande skidlopp framför mig. Därför blev det långpass med stavarna i Liljanskogen i morse tillsammans med Ulrika och Frida. 105 minuter senare var vi klara och jag trampade hemåt. 20 min cykling + 105 med stavarna + 20 min cykling alltså. Med låg puls kan man tuffa på ganska länge och prata samtidigt. Jag skulle dock ha haft en halv banan i fickan för i sista backen såg jag plötsligt suddigt. Energibrist. Det är skillnad på trötthet och trötthet. Slut på ork, kondition och för mycket mjölksyra är en helt annan trötthet och jag föredrar helt klart den.  Den här tröttheten hade lösts med e banan. Men sen var det flackt och en äggmacka och apelsinjuice väntade.

Jag premiäranvände mina längdskidåkningskläder som jag fått från Craft; jacka, byxor, mössa och vantar. Jättebra!

Lite spänstträning också?

2 kommentarer:

Jonas sa...

Lägg en nödgel i Camelbaken! Den tar dig iaf hem på ett lite mer angenämnt sätt än att vara matt och snurrig sista halvtimmen.

Annika sa...

Craftkläderna ser grymma ut! :)