fredag 16 december 2011

Strong is the new skinny

Klev mirakulöst nog upp strax efter klockan 06* och var nere på gymmet vid halv sju. Fredag morgon på gymmet visade sig onekligen vara en bra tid. Det var tomt. Jag värmde upp och höll huvudet och bröstkorgen högt och intalade mig att jag var pigg. Sen körde jag ett kort, tungt och effektivt pass.

Marklyft
Även i dag oerhört frustrerande att det är händerna som inte pallar trycket. Inte ryggen eller benen. I dag saftade jag ändå på med 60 kg vilket resulterade i en sanslös kramp i händer och underarmar efteråt.
Knäböj
Så djupa som jag absolut kunde vilket är djupt. Jag har bra rörlighet i den övningen. Dock har jag problem med att pressa ut knäna även på vägen upp. Det var tungt att alls komma upp. Härligt.
Chins och pullups växelvis. Aktiv vila?
Alltså ett gäng chins, sen pullups, sen chins igen och så avslutningsvis pullups.
Två plankor. En minut vardera. Det jobbigaste var nästan för armarna (!) som var slut efter apräcket.

Passet tog inklusive uppvärmning och en snabb stretch 45 minuter. Te och grovt bröd med ägg på jobbet en dryg timma senare. Klänning och heelsen är på, löpartightsen lyser med sin frånvaro och jag är redo för julfest med start i eftermiddag.

Mina starka ben hoppas jag får bra användning för i skidbackarna i vinter!

Jag och min bror i ett kallt Serre Chevalier
* Jag var aptrött igår och hade redan bangat gymmet samma morgon. Ställde inte ens klockan på grund av trötthet. Jag behövde sova. På kvällen lämnade jag in mina (längd)skidor för fix och åt middag med mamma på stan. = ingen träningstid. Eftersom jag var så trött trodde jag att jag skulle somna senast 22 och därför kunde jag ju gå upp och träna nästa morgon istället. Men jag somnade inte. Var det fullmåne igår? När klockan ringde övervägde jag absolut att somna om eller unna mig en lugn och långsam morgon hemma. Men jag var ju redan vaken så vad sjutton. Jag kom upp och iväg!

4 kommentarer:

Annika sa...

Härligt! Det påminner lite om min dag. Dricker te, äter grovt bröd med kyckling- och äppleröra just i skrivande stund. Strax dags för gym där jag tänkte köra just marklyft och chins (discopumpa?)och därefter julfest med julbord! Yum!

LinaTriathlet sa...

Vilken bra start! Effektivt pass med bra övningar! Jag ska strax bege mig till gymmet, spinn/core väntar sen tar jag fredagkväll! :)

emily sa...

I don't know what the rest of the post says, but I love the title! :)

Erika sa...

emily: You should try Google translate or something :)