lördag 31 december 2011

Gott nytt år från Grövelsjön!


Vaknade till en gnistrande morgon i Grövelsjön. Vit snö, strålande sol och 10 minus. Jag är ingen morgonmänniska men en sån här dag måste man ju bara släpa sig upp.

Efter frukost stack vi ut i spåret tillsammans och körde teknikträning. Vi åkte utan stavar och sprang runt grankvistar som galningar. Det kändes som att vara en del av snölekis igen. Sådär som när man var för liten för att gå i riktig skidskola. Mysiga flashbacks till fjällen med familjen!

Sen delade alla upp sig. Verkade tråkigt tyckte jag som i och för sig inte väntade mig att nån skulle vänta på just mig men utförsåkning är ju klart mer socialt med snack i liften och gemensamma våffelstopp. Och after ski! Jag och Sara åkte i alla fall tillsammans och stundvis gick det riktigt bra tack vare träningen utan stavar. Sara var nöjd men jag åkte ett varv till och på vägen fikade jag lite mjölkchoklad för mig själv. Det var knäpptyst. Underbart. Obeskrivligt underbart.

Tillsammans med Ulrika var jag ute i spåret längst av alla. Vi gick in och åt lunch med de andra och sen var det dags att ge sig ut igen. Jag var inte jätteladdad men sugen på att utnyttja finspåret. Testade andra hållet den här gången. Väldigt flackt och fint men mer folk och en och annan skoter. Åkte under en ankarlift och suktade längtansfullt. (Det blir utför nästa helg vilket känns mer än bra!) Jag ledsnade rätt fort och nu sitter jag framför brasan med diskmaskinen hummandes i bakgrunden. Bra grejer. Jag hinner precis med en power nap innan Tour de ski om en halvtimma.
Gott nytt år!

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Låter helt underbart!!

Önskar dig gott nytt år!! :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter jätte härligt med så mycket snö och skidåkning!!!