lördag 17 december 2011

Lördagsmys

Tanken tidigare i veckan var ett träningspass på morgonen följt av storhandling för att kunna göra matlådor. Men torsdagens pass blev ju flyttat till fredag och igår hade vi julfest med jobbet. Det blev varken sent eller blött för mig men efter att arbetsveckan var till ända bestämde jag mig för att inte ställa klockan och låta kroppen bestämma planen. Jag sov till halv elva. Och jag vaknade med en fenomenal träningsvärk. Jätteskönt såklart, särskilt den i ryggen (där jag är mer van att ha ont ont än träningsvärksont!). Trots 10 timmar i sängen krånglade inte ryggen. Jag vet inte om det någonsin har hänt att jag vaknat utan ond och stel rygg då. Någonsin. Smaka på det. Kände mig inte sugen på att stressa ner till gymmet utan har landat i soffan med god frukost framför Vinterstudion och det känns helt perfekt.

Jag gillar att känna mig lite uppstudsig mot mig själv. Typ strunta i ett planerat träningspass. Uppstudsig... Det säger ju en del om hur himla duktig (hatar egentligen det ordet) och disciplinerad jag vanligtvis är. Men alltså är det ju verkligen finfint att unna sig en förmiddag i soffan med alla värmeljus jag kunde hitta tända. I eftermiddag blir det adventsfika hos Sofy!

Inga kommentarer: