tisdag 13 september 2011

Schliten

Igår kväll var jag lite sliten i benen. 6 mil cykel och 4 timmar beach på samma helg sätter sina spår när det både var länge sedan jag cyklade och länge sedan jag spelade beach. Särskilt i 4 timmar i beachhhallens djupa sandlåda. Ute är sanden inte lika tung. Igår fick jag för säkerhets skull även leva efter uttrycket "det man inte har i huvudet får man ha i benen". Jag hade lämnat bilen på ett ställe och bilnyckeln på ett annat (!) vilket resulterade i nytt banrekord Blasieholmen - Kungsholmen - St Eriksplan - Blasieholmen. Jag cyklade för allt vad tygen höll med redan en aning slitna ben förutom min vanliga, mer normala, tur fram och tillbaka till jobbet. Allt som allt blev det en del cyklande igår, bland annat med bra intervaller och backar (på en hybrid alltså!) Och det kändes till slut i benen.

I morse vaknade jag som vanligt igen (återhämtning har alltid varit lite min grej) och cyklade i ett lite mer njutbart tempo till jobbet. Tills jag får punktering! Detta trots att jag pumpade däcken igår till exakt rätt lufttryck. Tack för den. Alltså fick jag släpa fram cykeln till jobbet med ryggsäck, handväska, yogamatta och hjälm under armen. Ja, ikväll står bikramyoga* på schemat. Innan dess har jag fått klämma in "laga punktering" i schemat. Annars hinner jag inte. Highlife!

*Jag bokade igår och tänkte att mina stela muskler skulle behöva lite bra stretch och genomblödning. Det jag alltid lyckas glömma bort är att bikramyoga är ett styrkepass från hell också. I 40 graders värme.

Inga kommentarer: