söndag 18 september 2011

Häng cykeln på väggen

Det är fortfarande höst och cykelväder ute men plötsligt vaknar man den där morgonen när det snöar ute och undrar vad som hände.  Om 90 dagar (ish) är det julafton. Jag funderar på var jag ska förvara min racer till dess att tussilagon kikar fram. Hybriden bor under en presenning på balkongen under vinterhalvåret men Contessa är värd något lite bättre tror jag. Förmodligen hänger jag henne på väggen. Kanske såhär? Du kan beställa den här.

Eller såhär?

5 kommentarer:

Marliina sa...

Det lar ju inte snoa en pa ett tag :)
Smart pryl men ar det inte battre att ha cykeln val last i ett cykelrum?

annastei sa...

Det där med att hänga cykeln på väggen har jag funderat på många gånger (även under sommarhalvåret), men inte kommit till skott. Det funkar ju med typ vanliga krokar från Clas Ohlson också, men jag gillade att den där bara bestod av en enda fästpunkt. Ju mindre att borra upp på väggen, desto bättre liksom...

Erika sa...

Maria: Jag lämnar inte min 15 000 racer oövervakad om man säger så;) Inte ens i ett cykelrum...

Anna: Ja precis min tanke. Väldigt smidig pryl! Skulle vilja ha nån snygg installation med spotlight typ:)

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Vi har dem på tavellister från Ikea, funkar jättebra!

Träningsglädje sa...

jag ska absolut ha min cykel inne i vinter, helst på en krok som inte syns - men vilmas tavellister var en smart lösning!!