fredag 16 september 2011

Pulszoon 5,4

På min önskelista står bland annat att få tillbaka min tidigare kondition som jag saknat sedan mina två förkylningar och så vidare. Tyvärr är ju inte kondition något som trillar ner i skallen på en så dagens träningpass (på lunchen - yay!) fick bli intervaller på crosstrainern. Fem minuter uppvärmning lite drygt följt av 5 intervaller en minut vardera med 30 sekunders vila emellan i pulszoon 5. Det kändes helt okej att ösa på. Enda beviset på att jag inte är riktigt där jag vill vara än är att pulsen inte går ner lika snabbt som jag vill när jag vilar. Nu är inte 30 sekunder så väldigt mycket men ändå. Jag joggade ner ungefär tre minuter efter mina fem intervaller och körde sen fem likadana intervaller till. Den näst sista lätt kräkfärdig (pulszoon 5,4) och den sista strax över 5 men med väldigt lite krut kvar. Särskilt fort gick det inte. Droppandes av svett hämtade jag Helen bland kettlebellsen. På gymmet var även Ulrika som körde ben. Skoj med en bonusdejt!


Dagens bild är en gammal bild. Jag bildgooglade "intervaller" och hittade mig själv. Bra SEO! Ja, jag glömde att föreviga mig och Helen in action - igen.

Inga kommentarer: