måndag 5 september 2011

Icebugsen

Icebugs. Söta turkosa. Vill ha. Tack Sara...  Jag har sugit på Icebugs-karamellen en hel vinter men försökt begränsa mitt shoppande till bara saker jag verkligen behöver. Jag är väldigt bra på att motivera vilka saker jag behöver dock. I lunchrummet i dag fick jag höra att jag är något av en materialist när det gäller träning. Jag har som jag tidigare nämn en hyfsat berömd övertalningsförmåga och den använder jag även på mig själv.
I alla fall. Vill ha dom där turkosa godbitarna om de finns kvar när jag vågat välja storlek. Är de små eller stora i storlekarna? Nån som vet? Kan jag chansa på samma size som på mina Converse? (Två amerikanska dojor...) Ska jag hellre jämföra med mina Nike? Adidas? Jag har storlek 40, jättefötter, fast bara på längden. Dom är skitsmala vilket ofta ställer till det. 8,5 är strl 40 på "amerikanska". Men kollegan så att Icebugsen är små. På mina Converse har jag strl 41. Det är nästan så man skäms. Ska man slå till på 9,5?

Please help.
 

7 kommentarer:

annastei sa...

Jag var också sugen på turkosa Icebugs, men sen övertalade jag mig själv (det var inte så svårt...) att vad jag verkligen behövde var ett par röda Innov8. Ifall du ville ha fler alternativ att vela över, alltså ;)

Erika sa...

Men hur gjorde du med storleken då?:)

Erika sa...

Läste sista inlägget i den här tråden och törs inte köpa... Jag som har så smala fötter. Men långa. Kanske passar som två båtar!

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=28388

Erika sa...

Mamma (med exakt likadana fötter som jag) säger att hennes passar jättebra. Suck!

Jonas sa...

Värt att notera är att tråden på utsidan är från 04. Det har hänt löjligt mycket med icebugsen bara de två senaste åren. Klart värt att prova. De är för övrigt svenska och tanten på kontoret är supertrevlig (som alla i Göteborg ;)) om man ringer dom. De finns väl att prova på både Runners store och det förhatliga löplabbet. När du provat kan du fortsätta vela. :)

Ulrika sa...

Jag var helt inställd på att köpa ett par Icebugs, fast en annan modell - Anima, innan jag köpte mina inov8. Gillar verkligen utseendet och de verkar ju så bra! Men tyvärr passade de inte alls min fot. Alldeles för breda. Så jag fick köpa mig ett par inov8 som inte på något sätt är lika snygga men grymt grymt sköna. Men just den där modellen du kollar på har jag ingen koll på tyvärr.

Erika sa...

Breda! Gulp. Och ändå säger mamma att de passar hennes fötter. Man har iaf ångerrätt så jag vågade beställa och chansar. Alla mina träningsskor utom Nike är för breda men jag har ju mina ilägg som funkar asbra som vanlig sula också :)