fredag 23 september 2011

Huvudvärk dag fem

Jag brukar aldrig ha ont i huvudet. Om jag inte är sjuk förstås men knappt ens då. Sedan i måndags eftermiddag har jag dock dragit runt på huvudvärken från hell! Den sitter långt fram i huvudet, över pannan och runt ögonen. Spänningshuvudvärk tänker ni. Nä det här är något annat. Spänningshuvudvärk går över efter 8 h sömn och sitter inte i som besatt morgon efter, och morgonen efter det, och morgonen efter det. Vanliga värktabletter hjälper inte. Vila hjälper inte. Träna hjälper inte.  Jag har googlat allt från migrän till hjärntumör utan att bli klokare och i dag trampade jag iväg till vårdcentralen som ändå ligger på vägen till jobbet i hopp om starka värktabletter. Utfrågad och undersökt gick jag vidare till labbet.

Inget tydde på vare sig borelia, hjärnhinneinflammation, tumör, migrän eller någon mildare "sjukdom". Men det var ett h-vete att cykla dit i morse eftersom jag inte kan vrida ögonen i sina hålor och se mig omkring ordentligt. En märklig känsla att per automatik blunda så fort jag rör huvudet. Nu testasjag för järnbrist, diabetes, problem med sköldkörtelns osv. Jag gissar på negativt på samtliga utom järnbristen. Men att den är orsaken till det här? Om det blir bihåleinflammation hintade min kära doktor om att man inte börjar med antibiotika numera utan nässpray. Med ett plåster i armvecket är jag på jobbet och får vänta till på måndag innan jag får min dom. Under tiden, ät Ipren. Highlife! Jag skippar bikramyoga imorn eftersom tanken på att "flytta blicken till väggen bakom dig" får mig att krevera men siktar på match i sandlådan på söndag - träningen efteråt kanske jag skippar dock.

3 kommentarer:

Karin sa...

Men aj aj aj! Symtomen känner jag igen från min kompis som hade bihåleinflammation. Fast jag tror iofs hon behandlades med antibiotika och det var så sent som i julas.
Hoppas det är nåt som är lätt åtgärdat i alla fall! Och helt otroligt att du liksom jobbar ändå.

Ulrika sa...

Men fy fasen! Det där låter verkligen inget kul. Hoppas du får nåt bra svar och snart är tillbaka på banan igen. Kram!

Peik sa...

Sitter själv och väntar på ett besök hos kardiologen på måndag. Finns risk för hjärtmuskel inflammation, efter för många träningspass på cykel under antibiotika kur och bihåle inflammation. Jag råder dig, ta det lugnt. Tills du vet vad som är på gång i din kropp.