torsdag 29 september 2011

Make love to your legs*

Jag har landat på kontoret igen efter en effektiv lunchtimma på gymmet med Ulrika. Vi körde ben, ben och ben. Jag gillar!

Tjusigt marklyft. Ser ut att vara det sista.

Dagens pass
Knäböj med skivstång
Uppvärmning + 10X3

Raka marklyft
Uppvärmning + 10X3

Utfall med kettlebell ovanför huvudet
8 per ben eller 16 totalt X 3

Chins
För att vila benen en stund 6X2

Draken med kettlebell
10X2/ben

Pistols
Jag gjorde mina på en bosuboll för att träna stabilitet i knät. 8X2

Vi var oerhört matchiga i dag. Likadana linnen från Nike fast i olika färg. Samma brallor och samma skor från samma träningsjätte.
Efteråt smet jag till Blueberry för att köpa deras goda rödbetssoppa med quinoa. Då är den slut. Ber om en Veggie Yummy-wrap istället. Slut. Crap. Trampar till Max. Vegetariska alternativ slut. Alltså jag vill inte ha kyckling eller kossa! Men nu är jag hungrig. Det slutar med att plockar upp en gräddig pasta med kalv(?!)frikadeller på hörnet nedanför jobbet. Ganska god men herregud vilken inte hälsokost. Nåja. Benen kanske blir glada av alla kolhydrater, fyll på bara! Huvudet blir mindre glatt. Hade suttit fint med en powernap nu av blandade anledningar.

*Eller som Ulrika sa - lite kärlek till benen.

1 kommentar:

Cykelbloggar sa...

Strongt gjort =)

Ha en trevlig helg!

Mvh
Fritz / Cykelbloggar