lördag 17 september 2011

Comeback

I morse gjorde jag comeback på Nordic Crossfit. Det var väl på tiden! Trots finvädret (som fått mig att stanna kvar utomhus tidigare) valde jag att köra dagens pass med Ulrika. Ingen hade för mycket annat att göra, ingen av mina skador gjorde sig allt för påmind, ingen var förkyld och solen fick som sagt stå tillbaka (anledningar som gjort att vi inte har kommit iväg hundra planerade gånger tidigare). Senare fick jag reda på att lillebror jobbade bland kajakerna i dag och kanske skulle tävla på eftermiddagen men som Ulrika sa; Man kan ju inte vara överallt hela tiden. Passet på tavlan när vi klev in fick mig att andas ut. Det hade varit "lätta veckan" och det gällde fortfarande i dag. Inte lätt som i inte jobbigt men inga tekniskt svåra grejer. Jag var glad över att inte börja min comeback med några olympiska lyft om man säger så.

Dagens pass
Uppvärmning runt kvarteret, ett varv löpning alltså. Löpningen följdes av cobror, hindu pushups, legswings och wind mils.

Sen 6 stycken svingar med 80% av maxvikt, 6 gånger med ordentligt med vila emellan.

Dagens metcon


Ulrika guidar till dagens pass
Efter vad som kändes som en evighet kastade jag upp blicken på klockan. Fyra (!) minuter hade gått. Efter sammanlagt 12 minuter var jag mer än nöjd. Min rygg också. 12 varv hann vi med. Är det någon som är sugen på lite tabataintervaller? hörde jag då. Så efter att hämtat andan bytte vi ut kettlebellsen mot hopprep och hoppade dubble unders i 20 sekunder innan vi "vilade" 20 sekunder i jägarvila. 8 varv.

Dom här benen fick göra sitt dom också i dag.

Brunchen på Bonniers konsthall med kusinen satt rätt bra efteråt. Jag kan passa på att rekommendera menyn där! Gott, nyttigt (en del lite mindre nyttigt) och väldigt fint och fräscht. Om jag hade hetat Sara hade jag haft med mig min systemkamera och fotat ihjäl mig på fina bilder. Gå dit och ät! Crossfitten hade dock grävt ut mina sista krafter vad det verkade och efteråt cyklade jag hem och somnade som en stock. Efter en två timmar lång power nap är jag ready to go igen!

För övrigt gillar jag att när man får ett "bra jobbat!" när man går från gymmet och en fråga om hur det gick med ryggen. Peppigt och personligt på samma gång.

Inga kommentarer: