torsdag 22 september 2011

6 stycken tabataintervaller

6 olika tabataintervaller körde jag och Helen på gymmet idag. Alltså en övning i 20 sek med 10 sek vila emellan - 8 varv.

Dagens pass
Knäböj
Jag körde med skivstång och Helen med kettlebells. Det blev ganska tungt i benen att köra så många knäböj... Eld i benen har fått en ny innebörd. Och den där krampaktiga känslan i så stora muskler som låren är inte precis behaglig.

Utfall
Jag körde med stång igen och Helen med kettlebellsen. Bra idé Erika att lägga det efter knäböjen. Men jag tyckte mina knän skulle må bra av lite stabilitetsträning.

Burpess
Dagens svettigaste.

Stående rodd
Dagens tråkigaste.

Planka i TRX-banden
Jag klev även upp på händerna några gånger och ner på armbågarna igen. Det är en tuff övning men det gick ändå enklare än jag mindes. Jag tror mycket handlar om att få in tekniken och hitta
musklerna som stabiliserar.


Crunches på boll
 
Jag gillar lunchträning. Hellre stannar jag en timma extra på jobbet för att kunna se fram emot en lugn kväll hemma eller på dejt med en bra kompis. Bara avbrottet i sig är riktigt bra. Nackdelen är att jag alltid är lite stressad och känner att jag inte riktigt hinner med. På slutet fick vi kapa lite för att hinna duscha och äta innan chefen skulle börja knorra. Men med tanke på hur mina ben och armar (?) känns just nu måste det ha gett nåt form av effekt i alla fall.

Efter vändorna i TRX-banden...
Min lunchträningskompis och kollega, Helen!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Shit! Bra jobbat! När jag skrev knäböj menade jag rena squats - alltså utan vikt. haha. Men det där lär ju bara ge lite extra träningsvärk. :-)

Erika sa...

Hahaha okej. Ja det var lite tungt alltså!:)