måndag 13 december 2010

Vintersnygg, hurdå?

I min allra vanligaste vinterskrud på väg upp
till mig en vanlig vinterafton i hissen.
Jag känner mig alltid väldigt ful på vintern. "Alltid" för att jag nu inser att mönstret upprepar sig varje år. Jag tycker andra lyckas se fina ut i sina dunjackor, mössor och stövlar eller skor. Påpälsade i kylan. Men inte jag. Alla andras dunjackor är så mycket snyggare, deras stövlar passar bättre till allting annat de har på sig och de har bättre färg på byxorna. Jag känner mig bara ful och svart. Som en klump. Trots rosa mössa. Jag måste lösa det här för det är gaaanska lång tid kvar av vintern. Att köpa en ny (en till) dunjacka för 4000:- känns inte som en lösning. Men att känna sig som en ful klump i 5 månader till är inte heller ett gångbart alternativ tycker jag.

Jag vill vara varm och gosig. Jag promenerar mycket och är inte beredd på att göra avkall på bekvämligheten. Men att vara lite citysnygg vore också trevligt. Tips? Har testat olika halsdukar, mössor, vantar osv. Det hjälper liksom inte. På sommaren är det alltid enkelt. På vintern hopplöst!

5 kommentarer:

halsoresan sa...

Vilken härlig blogg! Här blir det definitivt fler besök från min sida!!!!

Ha en fin lucia-kväll!
Kram från Hälsoresan :)

Gissa-vem-som-inte-har-nån-blogg.. sa...

vintersöt är du iaf :)

Erika sa...

@Hälsoresan: Tack! Du är välkommen:)

@Gissa: Det är dags att du skaffar dig en egen blogg Mr!

kattenjansson sa...

I know!! Skor är den svåraste pucken tycker jag. Har insett att det enda som funkar nu är de svarta curlingkängorna, som faktiskt funkar till intervjuer o sånt också. I övrigt har jag givit upp. När jag vill vara lite snygg får jag ta köldskadorna. Tyvärr!

Erika sa...

Och benbrotten? Snygga skor tycks aldrig ha vettig sula, man bara halkar. I dag har jag dock de jag korpade hos mamma och det är faktiskt helt okej. Om än inte dövarma.