onsdag 29 december 2010

Kvaddad padda

I några dagar har jag varit tröttare än tröttast. Och jag fattar inte varför. Sist jag var så här trött var nån gång i november. Jag hade kanske inte sovit jättemycket, jobbat en del osv. Valde ändå att gå till gymmet för jag var ju inte sjuk. Efteråt mådde jag fantastiskt. Två dagar senare blev jag sjuk. Träning kan ju faktiskt fungera som en drog, du mår bra när du tränar, men kanske inte efteråt.

Igår vilade jag kroppen och huvudet och ställde in planerad träning. Darrade av trötthet och somnade innan klockan 21. Trots nio timmars sömn var jag inte precis piggare i dag. Jag minns inte när jag hade sovmorgon sist men jag har ju sovit för det. Känner mig något clueless inför situationen.  Men det verkar vara de där sovmornarna... 

Ikväll blev det i alla fall gymmet med Ulrika. Utfallssteg med skivstång, enbensböj på bosuboll, draken, marklyft och chins, pullups och dips i superset. Jag var helt färdig och orkade i princip ingenting. Redan på löpbandet och i uppvärmningen ville jag kliva av och gå hem och det hade jag nog gjort utan sällskap. Det blev en kort stretch och nu ligger den kvaddade paddan här... Vad händer med min kropp? Tala tydligare för jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Vill du vila? Du ska ju åka skidor i helgen kära du.

I alla fall har jag matat mig med först Kesella och hallon och sen kyckling, ris, tomater, morot, mjölk, Berocca och gojjibär till desert och hoppas det kan hjälpa mig på traven! Tanken på träning, jobb eller vad som helst får mig bara att vilja dra täcket över huvudet. Hrm...

2 kommentarer:

Jonas sa...

Säg till när du kommit på hur man botar den här tröttheten. Jag funderar seriöst på att sova till nästa år.

Erika sa...

Sovmorgon! Jag har ju allt annat på listan avbockat redan.
Frisk luft
Dagsljus (med viss modifikation - man blir ju inte precis bländad).
Bra mat
Regelbundna sovtider
Träning

Vad mer kan man göra säg!