tisdag 21 december 2010

Styrketräning at its best (trodde jag aldrig att jag skulle sätta som rubbe på ett inlägg)

Wow! Ikväll körde jag och min vapendragare ett riktigt bra helkroppspass på gymmet. Bara att copy pasta för den som är sugen på en tuff och skön genomkörare!

  • Knäböj - Smithmaskinen is no more. Nu kör vi bara med fri stång. Stod på första parkett på gymmet och körde. Börjar onekligen bli hemmastadd.
  • Utfall - Också med fri stång.
  • Enbensböj på bosuboll - Yay! Det börjar långsamt att hända grejer. Starkare och stabilare knä. Pistols next?
  • Draken - Är inte det här ganska lätt nu? Jo! Då plussar vi på tre kg.
  • Marklyft - Älskar den här övningen! Tyvärr gör inte mina händer det som blir trötta före ryggen. Oerhört irriterande. Men dragremmar nej tack.
  • Chins, dips och pullups i superset - Tyngst i dag. Och kanske härligast också. Gillar att man får magen på köpet!
  • Axelmördaren - Plussade av misstag på 2 kg extra istället för 1 kg extra. God damn så tungt! Särskilt efter superseten ovan. Bra för bålstabilitet också!
  • Knees to elbows - Ice Cream Maker 20XX?
  • Situps på bosuboll med vikt ovanför huvudet - Stark gilla men armarna var för trötta för det här så jag fick dumpa vikten efter en stund.
Avslutade med 10 minuter på löpbandet (efter 90 min uppvärmning + gym) innan jag stretchade hemma på mitt eget golv med pälsbollen. Fil, hemgjord müsli, massor av nötter, kanel. macka och två ägg avslutar kvällen framför lite svensk deckar-tv. Good times!

3 kommentarer:

Katten sa...

Bra jobbat! Nu har du börjat svänga dig med så många flashiga uttryck att vi får ta ett glosförhör snart så jag hajjar nåt när jag ska copy/pasta :)

Erika sa...

Haha du är för rolig! Följ med någon gång! Learning by doing.. Ska inte du byta gym? :)

ÄtaTränaKämpa sa...

Åh, roligt pass!