måndag 13 december 2010

Återhämtning

Det blev Luciatåg ikväll, vilodag och en välbehövlig paus. Jag och mamma var i St Jacobs kyrka i Kungsträdgården tillsammans med massor av andra människor. Efter en rivtstart på arbetsveckan var det ganska skönt att bara glida ner i bänkraderna och lyssna på något vackert när dagen blev kväll, i en mörk kyrka full av levande ljus. Efteråt följde jag med mamma hem och fyndade ett par nya skor med päls i och ett bar Odd Molly sockar med söta rosetter på. Mycket gilla. Ganska ensam på ICA förberedde jag sen för veckans frukostar och mellisar. (Lunchlådorna står redan klara i kylen).


Trodde ni att jag bara fikade? Absolut inte. En träningskvinna kräver sin träningsmat och jag äter mycket bra grejer. Jag bara gillar att toppa med lite fika ovanpå allt. Ikväll blev det Rågstyrka, ett nytt jättegott och nyttigt bröd från Polarkraft. På den ena skivan hade jag ett skivat ägg och på den andra kalkon och gurka. Smarrigt! På ICA fyndade jag filmjölk med pepparkakssmak. Också smarrigt!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Mums! Filmjölk med pepparkakssmak.. Jag köpte just filmjölk isf yoghurt enbart med tanke på att jag ville kunna äta fil med pepparkakor nedsmulade i. Supergott!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vilken mysig kväll att få sitta i bänkraden i kyrkan och njuta av luciatåg! Låter härligt!

Kul att du köpte Rågstyrka precis som du sade! Visst är det gott och visst känns det som att det ger bra med styrka?!!

Erika sa...

Oerhört gott, både filen med peppisar och brödet Rågstyrka! Känns som ett toppenbröd:) Tack för tipset Karin. Körde ju tom nästan samma pålägg som du:)