onsdag 1 december 2010

Ny månad ny utmaning! December och PoWorkout

Här om dagen trillade det in ett mail med en utmaning för december månad.

Lussebullsbak och julklappsshopping – i december kan det vara lite tuffare att hinna till gymmet! PoWorkout går snabbt och därför väljer vi december för att köra en PoWorkout-utmaning.
Utmaningen går ut på att träna en eller flera PoWorkout vid minst två tillfällen i veckan hela december. Som rena träningspass eller i kombination med annan träning.
Innan PoWorkout? Jag kör hemmaträning med
en säck kattsand. Finns massor man kan göra
faktiskt. Sa jag att jag är av kreativ natur?
PoWorkout är en träningsapp som är utvecklad av GymGlam-Caroline och som jag absolut gillar. Utmaningen passar mig strålande. Jag har precis återhämtat mig från sjukdom och fått lite blankare päls igen. Efter några dagar med vad som förmodligen var influensa (även om jag försökte förtränga faktum) är jag inte redo för några svettiga timmar i sandlådan, crossfitövningar eller spinningpass på ett tag till. Den här gången kommer jag börja lugnt. Promenera och testa yoga står på agendan. PoWorkout blir det perfekta komplementet för att komma tillbaka till styrketräningen i min egen takt och allra helst hemma.

Jag har tränat med PoWorkout-appen en hel del tidigare och den är en bra kompis. Jag har använt den på diverse hotellrum när jag varit på resande fot och efter olika konditionspass, t ex löpning och spinning. Den kom också väl till användning hemma hos mormor tidigare i höstas. Magövningarna är mina favoriter men i december ska jag absolut träna ben och rumpa med PoWorkout också. Det är ju skidsäsong på ingång!

1 kommentar:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som ett perfekt träningsupplägg för december!