torsdag 16 december 2010

Club Can't Handle Me

Ikväll har jag och Ulrika kört ett tufft 90 minuterspass på gymmet. Den här gången strukturerade vi upp passet noggrant i förväg och några iPhones eller kameror fick inte följa med. "Det blir så flamsigt då" avgjorde Ulrika. Lindhagen var lugnt och skönt ikväll trots att vi dök upp direkt efter jobbet, alla andra måste ha varit ute och köpt julklappar. Jag gillar verkligen Friskis Lindhagens gym, det är lagom stort, känns litet och personligt men rymmer mycket och allt är nytt och fräscht. Att jag bor vägg i vägg gör inte saken sämre. Min nya gymkompis är dessutom toppen på alla sätt! Tänk bara vad mycket roligare det är att hänga på gymmet nu.

Kvällens pass
Knäböj
Sittande rodd i kabelmaskin
Chins och pullups i superset
Marklyft
Hängande rodd. Tack Karin för tipset!
Axelpress (men jag har problem med en hand och fick ge upp ganska fort).
Knees to elbows mot bosuboll
Rygglyft

Sen körde vi en avslutande del på tid. Tempo, högre puls och konditionsträning på köpet. Vi var redan ganska trötta men körde ett varv med 2,5 minut på varje övning och ca en minuts vila mellan varje övning.

Burpees - klart jobbigt att göra burpees 2,5 minut med ett styrkepass i ryggen!
Draken
Fridas axelövning- my GOD!
Situps på bosuboll med en vikt i händerna - sträck armarna rakt upp i samband med att du lyfter upp ryggen. Tungt och härligt!

Mellis efter träningen. Kesella med nedrörd
pepparkaksfil. Och så lite extra kanel på toppen!
Ibland önskar jag att min blogg spelade sån där irriterande bakgrundsmusik när man surfade till den. Ikväll skulle den i sådana fall spela David Guettas Club Can't Handle Me. Det beatet kom jag hem med i benen! Jag fullständigt hoppade in i lägenheten och svängde ihop middag som om jag vore på dansgolvet. Men - julfesten är ju faktiskt först imorn... Sen ska mina ben få sitt! På dansgolvet och på gymmet. Och i skidbacken!

Pälsbollen har varit med och bloggat!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Tack själv för supersällskap! Jag var totalt slut i kroppen när jag kom hem igår. Rafsade snabbt ihop nåt att äta och gick och la mig på en gång. Och hur sjutton kunde det bli 90 minuter?!