onsdag 8 december 2010

Gymmiga och apiga

Ikväll tränade jag och Ulrika ett väldigt roligt pass på gymmet. Effektiviteten fick kliva lite åt sidan för fotografering och några skrattattacker men sånt behövs också för inspirationen! Vi bestämde oss för att spara på benen eftersom de gick ganska hårt åt i lördags och vi spelade beach resp. tennis igår kväll - och imorn spelar Ulrika tennis och jag spinnar. Istället blev det mycket fokus på rygg och en del axlar och mage.

Dagens pass
Uppvärmning på löpband och i roddmaskin
Latsdrag
Ryggresningar - några olika varianter
Ryggövning för övre delen av ryggen - tänk omvänd bröstpress. Någon som kan namnet på det?
Stående rodd
Marklyft
Chins (Av Ulrika även kallad "apan")
Tricepspress med rep
Draken
Fridas axeldödare
Situps på bosuboll
Knees to elbows mot bosuboll

Vi var väldigt innovativa och släpade runt på bänkar, rep och diverse vilket resulterade i att en kille kom fram till oss och ställde en fråga som han inledde med "Eftersom ni verkar vara riktiga proffs..." Dagens over statement - check! Men vi var förstås otroligt nöjda med den komplimangen.

Jag brukar aldrig vara hungrig i slutet av ett träningspass eller direkt efteråt - även om jag känner att energin är slut. I dag var jag vrålhungrig. Jag gick med bestämda steg ner till Max och köpte hamburgare, pommes och cola. Minns inte när jag åt det senast och bestämde mig för att inte ha dåligt samvete. Det var jäkligt gott!

Ulrika i chinsräcket. Aka "Apan".
Latsdrag. En av mina favoriter.

Rodd. Det är tyngre än det verkar!
Marklyft

Helikopter-rygg. Bränner fint. Men man ska titta ner i golvet
(inte skratta åt fotografen).  Hittar du inte rätt vikt? Ta din vattenflaska!
Knees to elbows!

1 kommentar:

Ulrika sa...

haha. Underbart bildspel! Och tack för alla skratten - det var det värt även om passets effektivitet blev lite sämre..