måndag 13 december 2010

En diger action list!


Ägnade lunchen åt att studera den senaste veckans crossfitpass. Det är med skräckblandad förtjusning jag klickar runt bland de olika övningarna. Jag andas ut när det är namn jag känner igen och övningar jag vet att jag klarar av. Det är bara att köra! Sen håller jag andan igen när det dyker upp något jag inte känner igen och ler för mig själv samtidigt som jag blir lite nervös. Det finns ingen ände på antalet utmaningar i crossfit (verkar det som) men det här är i alla fall mina - till att börja med.

Att kunna göra en Pistol squat (knäböj på ett ben ner till sittandes och sen upp igen).
Att kunna lyfta mig själv en gång. En chins alltså.
Att kunna gå ner i brygga. 
Att kunna stå på händer.
Att kunna göra en Ice Cream Maker (vad kan det dröja, några år?)
Att hoppa double unders och se lika oberörd ut under tiden som den här killen.

Snart uppe!
De flesta av övningarna är bara rakt av tunga. Några är utmaningar helt enkelt för att jag tycker det är läskigt. Gissar att antalet utmaningar bara kommer att adderas men man måste ju börja nånstans och här börjar jag!

Vad härligt det är att vara 29 år ibland och kunna säga att jag är feg och tycker inte om att vara upp och ner för övrigt.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Bra utmaningar! Jag skriver under på den listan! Bara att börja beta av.