torsdag 28 juni 2012

Man tager vad man haver

Imorn sticker vi* ner till västkusten och Falkenberg. Sverigetouren har premiär och samtidigt spelar vi på Back to the Beach på Skrea strand. I alla fall så håller jag på och tömmer kylskåpet och jag var inte sugen på fiskpinnar** en gång till så det blev lite man tager vad man haver-middag ikväll. Havregrynsgröt toppad med jordgubbar, mandlar, pumpafrön och havremjölk. Ett kokt ägg vid sidan om kom inte med på bild.


På tal om mat så tipsar Naturskyddsföreningen om några enkla sätt för att äta miljösmartare. Kolla här. De tipsar om att man ska frossa i grönt, välja ekologiskt, lukta och smaka på maten istället för att stirra dig blind på datumet och kasta maten och välja rätt sorts fisk. Min middag ikväll är rakt igenom ekologisk (självklart!) och vegetarisk. Och istället för att börja kasta saker har jag slängt ihop det som funkar till en "rätt". En annan sån bra "slänga ihop-rätt" är omelett!

*Jag, Sara, Jens, Jesper och Hanna
** Mina matvanor har delvis försämrats under våren och sommaren. I vintras testade jag massor av nya recept, bakade bröd och nyttigt fika. Vet inte riktigt vad som har hänt. Jag gick väl ut eller nåt ...

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Välkommen ner till västkusten!!:)

Lisa sa...

Hej Erika!
Jag efterlyste för ett tag sedan mer mat och recept på bloggen. Och herrejisses vilken guldstjärna du får på den fronten! Allt från mellanmål till middagar, att inte bli inspirerad är svårt! Bra jobbat, en klapp på axeln!

Erika sa...

Kul att du gillar Lisa :)