söndag 24 juni 2012

Mmm midsommar

Under midsommar, jul, påsk eller andra ledigheter känner jag sällan att jag borde/måste träna. Det är inte självklart att jag tränar bara för att jag är ledig. Det är ju så mycket andra saker man gör de helgerna istället! Dock gillar jag att passa på att göra saker som passar särskilt bra just då, till exempel åka längdskidor över jul för att vi firade 100 mil norrut med massor av snö medan Stockholms gator inte hade fått en snöflinga. Eller spela beach på midsommar för att det råkade ligga en väldigt fin beachvolleyplan på typ en snapsflaskas avstånd från långbordet på lunchen...

I år firade vi på landet utanför Nyköping och det var magiskt bra och riktigt sådär idylliskt svenskt.  Röda hus med vita knutar, strålande sol, kossor, blomsterkransar och sjöar. Femkamp, beachvolley, långpromenader i skogen på tu man hand och grillat. Ja och så en (i och för sig väldigt liten) midsommarstång och små grodorna. Mycket midsommar helt enkelt. Vi var 25 personer varav ungefär fem stycken var från Australien. Vi lärde dem ett antal danser runt stången och bjöd på ett klassiskt midsommarfirande för dem att ta med sig som minne. Men alltså ingen regelrätt träning men däremot en hel del aktiviteter i form av beachspel och femkampsaktiviteter. Sprinta och hämta vatten nere vid sjön i plastmuggar är definitivt träning om nåt och stövelkastning ska inte underskattas. Jag sammanfattar en alldeles underbar midsommar!

I dag spelade många av oss turnering vid Mälarbadet. (Det här med sova mycket/sovmorgnar är underskattat säg?) Vi fick sol en dag till och jag och Lisa spelade turnering tillsammans för första gången. Det gick riktigt bra! Vi var överens om att det var superkul att spela ihop och var allra mest nöjda med vårt jobb framme vid nät. Många bra block och dessutom lyckades vi störa motståndarnas spel mycket med våra block, även om de inte alltid slog i dem. Men vi tvingade dem att lägga korta diggebollar, förbi blocket, som ofta gick ut. Sweet! Dock kom vi inte så långt och det var precis på håret att vi hade fått spela kvartsfinal. Typiskt när vi ändå gjort en så bra premiär. Men i bilen på vägen hem började det regna hundar och katter så det finns någon mening på allt säg. Jens spelade som vanligt vidare längre än jag och under eftermiddagen har jag ägnat mig åt soffan, mitt fotbad och Mad Men. Bra helg ja!

Jag var lite domare också - därav visselpipan

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Låter som en riktigt härlig midsommarhelg! Skönt med sol! Här regnade det hela midsommarhelgen, men blev ändå ett mysigt firande! :)

Jens sa...

Sjukt snygg visselpipa! :)
Jag kan säga att dom där hundarna och katterna även besökte mälarbadets beachplaner. Har aldrig varit blötare under en beachvolleymatch tror jag!