torsdag 5 juli 2012

Jorå jag lever. Nästan.

Mon dieu som Lasse Grankqvist skulle ha sagt*. Jag har varit sjuk! Det började med någon rosslig hosta i torsdags och jag kunde ju knappast skylla på torr vinterluft. Men jag kände mig inte sjuk och var vid gott mod inför helgens roadtrip och turnering ändå. På fredag intensifierades hostandet och i bilen på vägen ner mot Västkusten kände jag att nu har jag feber. Så lämpligt. Dagen innan en två dagars-turnering. Men jag knaprade Alvedon och mådde ändå helt okej. Fast nej, jag spelar inte en endaste match om det behövs Alvedon för att leverera, så något spelande blev det inte vilket såklart var aptrist. Men jag hade en toppenhelg på stranden ändå med bra vänner och bra pojkvän!

Dock, när helgen led mot sitt slut var jag så.j*vla.sjuk. Hela veckan har jag legat hemma med feber, dödsrosslingar och halsont från helvetet. Nu har det börjat vända och jag försöker att inte vara allt för bitter över att jag precis missat de första dagarna av högsommar, att det är turnering i helgen igen och att jag fortfarande rosslar som en valross.

Lite bilder innan jag återvänder till träningsbloggandet...

*Lasse Grankvist spårar ur här
Strax innan Halmstad fikade vi på Våffelstugan. Världens gulligaste lilla ställe mitt i ingenstans. Idylliskt så det förslog och massor av gott fika, hantverk och hemvävda trasmattor. Långt från alla slafsiga vägkrogar.
På Grimsholmen utan för Skrea strand (Falkenberg) hade vi vår egen udde och bodde på Äppelloftet.
Lördag morgon på västkusten. Jag och Jens gör reklam för Braun.

Det blåste på stranden klockan 08 på morgonen och jag tog på mig alla kläder jag hade. Jag kände att det här inte var det bästa sättet att ta hand om en förkylning på men jag ville vara på första parkett! Så blev jag ju sjuk som en gris sen också. Avslutade gjorde jag i spöregn under Swedish Beach Tour på Kanaltorget i Göteborg dagen efter och då slog jag nog spiken i kistan.
Första parkett. Lite varmare vid lunch trots vind. Fatta bo på den här kusten... Vindpinat.

På lördagskvällen grillade vi massor av goda saker utanför vårt Äppelloft.

Det var bedårande vackert att titta ut över ängar och hav.

Jag och Jens gick en kvällspromenad innan jordgubbarna och grädden.

Tre år var han min kompis. Numera har vi uppdaterat till "in a relationship"!
Det var fullt av söta naturbetande får och lamm vid havet!

4 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Tråkigt att vara sjuk, men härligt med ny "status"! Grattis och krys på dig :)

Snabbare, starkare, snyggare sa...

KryA, förstås. Dumma iPhone... ;)

LinaTriathlet sa...

Hoppas du mår bättre snart!

Härliga bilder från väst! Fina ni är tillsammans! Lycka! :)

Krya på dig!

Marliina sa...

Härliga bilder! Krya på dig toffsis