torsdag 7 juni 2012

Blåbärssmoothie


Testade spontant ett nytt grepp med min frukostsmoothie i morse taggad blåbär. Istället för turkisk yoghurt klickade jag i vaniljkesella. Gotte gotte! Blåbär och vanilj är ju bland de bästa smakkombosorna. Jag har oftast även i lite kanel och kardemumma också - så även i dag. Har man inte vaniljkesella hemma funkar vaniljpulver också - men Kesella mättar bättre och innehåller mycket protein! Mina andra blåbär gick åt till blåbärspajen så imorn får jag hitta på något annat.

Ja ja man kan ha vanlig Kesella + vaniljpulver också. Jag antar att det är optimalt ja om nån får för sig att kommentera det...  Men jag tror min variant är godast!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Eller mjölk + vaniljproteinpulver. Mums! Blåbär, avokado, vaniljproteinpulver, mjölk och jordnötssmör - den du! :-)

Erika sa...

Låter också gotte! Men mitt vaniljprotein är för tillfället slut :P

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Vanlig kesella är väl nyttigare... Men vaniljkesella ack så mycket godare ;)