onsdag 6 juni 2012

Mixedturnering på Mälarbadet

Dagens mixedlag. Fast på Öland. Det var tights och sporttopp-väder i dag men inte bikiniväder.
Mikasamärket i ansiktet har börjat blekna men glasögonen (mina nya från Statoil Gävlebro*!) är fortfarande aningens deformerande från dagens turnering. Jag och Jens spelade mixed på Mälarbadet och det var min uppgift att vara försvarsråtta. Det gick ganska dåligt i första matchen (därav de massakrerade glasögonen - inget bra högt försvar där inte) och ännu sämre i nästa. (Gaaaaah) Men i åttondelen hade nånting hänt. Både huvudet och benen hade vaknat och jag var taggad för att vinna! Konstigt hur det där mentala beter sig. Förtjänar en egen forskningsstudie typ. Det var verkligen en helt ny Erika på planen. Snabbare, mer precis, mer bestämd. Jag spelade och gjorde något av varje boll. Grävde efter alla Camillas tips och levererade. Jag spelade precis som jag vill spela helt enkelt - och då är det så jäkla kul! Dessutom mötte vi ett riktigt kul lag. Det  är kul med sportsliga motspelare. Det blev dagens bästa match men tyvärr en tresetare där vi bara tog ett av seten och då var vi ute. Dumt nog shabblade vi bort det andra setet fast att vi ledde med 8-4 och det slutade med 18-16 till motståndarna. Jag kunde ändå inte vara annat än nöjd och planen är att behålla känslan till på lördag när jag och Sara spelar i Norrköping.På grund av skador har jag inte spelat turneringar sedan förrförra sommaren och det är onekligen kul att (bokstavligen) vara tillbaka i matchen igen. Känns liksom som att det var alldeles nyss. Nu vill jag bara ha (ska jag ha) tillbaka mina rankingpoäng också!

På det hela taget en bra nationaldag men sol, sand, beach, middag hos mamma och blåbärspaj.

*Man ska verkligen aldrig köpa dyra beachglasögon något jag åter påmindes om när jag använde det här paret för första gången. Och de var som sagt klokt nog från Statoil.

Inga kommentarer: