onsdag 20 juni 2012

En bra start på dagen

Lite taken by surprise blev jag av den vackra och ljumma sommarmorgonen som väckte mig i morse. Det blev frukostsmoothie på balkongen med pälsbollen i skuggan under solstolen. Den ser kanske inte så god ut på bilden (Vetegräs gör allting väldigt grönt...) men det var den! Jag mixade banan, nektarin, Tropicana Summer Berries, Reneé Voltaires smoothiemix fullproppad med superfoods, havregryn, linfrön och yoghurt.


I och med finvädret övervägde jag att tuffa ut i Karlbergsparken men mina ben får tillräckligt just nu ändå och jag ska vara ute ikväll. Istället blev det mitt planerade överkroppspass på gymmet. Det var knappt en kotte där (yttersta lyxen säg!) och jag körde:
  • Latsdrag
  • Hantellyft åt sidan
  • Sittande rodd i kabelmaskin
  • Axeldrag i kabelmaskin
  • Diagonala rygglyft på boll
  • Situps på bosuboll
  • Rygglyft på matta
  • Sneda rygglyft med en vikt i maskin
  • Knees to elbows
  • Planka
Ikväll beachträning! Brassestyle.

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Åh dina smoothisar låter alltid så goda!

Gött med styrketräning! Jag ska bege mig nu till gymmet och tar några av dina övningar!:)

Snorkkis sa...

Härlig start där. Och vilket beachväder ni får ikväll minsann.