tisdag 5 juni 2012

Försvar #beachvolley


Här är mina försvarsben. Jag vet inte om bilden gör mina mina blöta knän, skitiga underben och snudd på leriga lår rättvisa. Och underarmarna syns ju inte på bilden ... Men de här tightsen är alltså blanksvarta i normala fall. Vi tränade alltså försvar igår och det handlar kort och gott om att dyka ner i sanden och gräva upp bollar. Man kan ju tycka att det väl bara är att kasta sig efter bollen och spela upp den men det är inte riktigt så enkelt om det både ska gå fort och bollen ska hamna där den ska.

Här finns ett par stilstudier hur man slänger sig... Knixet är att dyka ner med armarna rakt fram eller nästan ovanför huvudet och inte titta på bollen när du slår till den. Då kommer du aldrig att kunna få till det där sista knycket som gör att du får höjd på den. Testa gärna...



Jag kände mig inte riktigt i mitt esse på träningen och vet inte om cyklingen i lördags fortfarande satt i. Men när vi började spela däremot, spela om poäng, då minsann gick det bättre! Som jag konstaterat så många gånger förr är jag alltid bättre när det är skarpt läge! Lika lustigt varje gång. På senare tid har det blivit mycket träning dock och inte lika mycket spel. Men när vi avslutar med spel på träningarna är det kul att känna att fler och fler grejer sitter! Sara får nog dock agera som lagets försvarsråtta så tar jag hand om blocket.

Imorn ska jag och Jens spela turnering vid Mälarbadet i Södertälje (då får jag dock vara försvarsråtta garanterat eftersom jag plötsligt blir kort) och på lördag spelar jag och Sara turnering i Norrköping. Jag hoppas att Katten kommer dit som pressfotograf! Och sommaren, den är igång. Oavsett väder!

Inga kommentarer: