torsdag 21 juni 2012

Benstyrka


Varför är träningstights ofta så korta? Det är skönt på sommaren med lite ventilation (?) och kan vara ganska snyggt. Om inte annat signalerar det ju "jag har långa ben". Men ändå. Dom är ju helt uteslutna om det är höst/vinter/vår alternativt väldigt myggigt. Just det här paret kommer från Craft och deras senare kollektioner har fått längre ben! Dom här åkte i alla fall på när jag körde lite balans och styrka för benen. Baksida lår i maskin, utfall med kettlebell och enbensknäböj på en bosuboll. Den här gången var känslan inte i närheten så brännande som sist så med andra ord tog det inte jättelång tid för musklerna att minnas styrketräning. Under sommaren blir det ändå den här typen av pass jag kör. Kanske lite explosivitet också om det börjar bli tungt att hoppa i sandlådan eller så... Men en så länge - nej. Mest bara ta hand om knäna. Avslutade med ett gäng plankor i olika former. Plankor är alltid bra.


Efter-träningsmelis blev en frukt- och nötbar från Espresso House överdragen med choklad. Yum yum säger jag, testa den!

Imorn är det midsommar och där jag kommer fira finns det en beachplan och beachspelare som spelat OS-kval. Ser fram emot det spelet!

Inga kommentarer: