söndag 10 juni 2012

Beachturnering och tjejhäng i Norpan

Vilken helhelg! I lördags morse klev många stockholmslag alltså upp med tuppen för att åka till Norrköping och spela turnering. Beachvolley är ingen jättestor sport i Sverige så alla känner alla mer eller mindre. Dessutom spelas ofta herr- och damturneringarna på samma dag och det är ju kul. Back to the beach-turneringarna på Sveriges stränder avslutas alltid med after beach och då blandas beachbums från hela Sverige. Beachvolley är helt enkelt en väldigt social sport!

I lördags fick vi både shortsväder, sol och åskskurar. Beach blandades med kexchoklad och hög musik och på eftermiddagen kom Katten förbi och hejade.

Jag och Sara har verkligen steppat upp oss på planen och spelar mycket bättre än tidigare. Lägstanivån har blivit högre. Vi har bra mottag, precisa passar och bestämda anfall. Och så står vi mycket bättre i försvar än tidigare. Nu vill man liksom bara träna ännu mera! Det blir en positiv spiral liksom. Eftersom vi inte har några rankingpoäng från vår förra, skadade säsong (ett jäkla tjat om de där rankinpoängen va) är lottningen aldrig till vår fördel. Vilket alltså stör mig till tusen. Vi hamnade som väntat i en tuff grupp och kom inte särskilt långt. Det är ganska irriterande att stå och döma en kvartsfinal senare och se det ena laget förlora med mycket sämre siffror än vad vi gjorde mot samma lag i gruppspelet. Jag konstaterade att vi var mer värda att spela den där kvarten men att livet inte är rättvist det vet vi ju redan.

Jens spelade några planer bort och han och Erik, ett helt nytt lag, gick hela vägen till semi. Bra jobbat!

Nästa helg är det dags igen - i Uppsala - med samma förutsättningar i lottning. Först nästa sommar kan vi få lite bättre lottningslycka men till dit är det ju skitlångt. Målet i Uppsala är att det ska gå lite bättre än den här helgen och så fortsätter vi så sommaren igenom. Bra plan va. En bra grej med att inte vara elitidrottare är att man faktiskt kan vara nöjd bara man har sådär himla kul. Och det hade jag i lördags. Jag trivdes! Jag har haft en del beachsvackor och det var en fin känsla att allt var sådär bra igen som när det var som bäst. Kom ihåg det när det dalar nerför, det vänder alltid igen.

När dagen gick mot tidig kväll promenerade jag och Katten hem till hennes nya hem och åt rostat bröd och drack te innan jag duschade och tog en välbehövlig powernap. Vi drack bubbel, käkade middag på Kattens favoritrestaurang och tog en sväng på stan. Och praaaatade. Jag vet inget vi inte hann med att fundera över, jämföra, diskutera, skratta och gråta åt. Åh vilken tjejkväll i ordets rätta bemärkelse. Katten är en underbar vän, i båda goda och mindre goda tider. Är glad över att hon finns! Hela natten sov jag gott och i dag gick vi en lång, lång promenad. Solade en stund, gömde oss för regnet, shoppade lite och fikade. En sån där söndag som jag nästan aldrig har längre men älskar!





2 kommentarer:

Ulrika sa...

Låter som en riktigt bra helg det där! Och du får väl se det som så att ni får grym träning mot de där bättre lagen och att ni nästa år (om inte förr) kommer att vara bättre än bäst.

Katten sa...

BLir alldeles rörd! Känslan är väldigt ömsesidig kompis :) Repris snart, och ännu bättre, Piiiiiren, varsin handduk, bok och solkräm..:)

Btw snyggt att faktiskt lyckas ta en fin bild på mig :P